Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Γ΄Αθήνας (μέρος 1ο): Συνειδητά ή όχι τα «όργια» ευνοιοκρατίας και μη εφαρμογής των νόμων;

Αττική Β/θμια
Μοιραστείτε το:

Οι Άρχοντες της Δυτικής Όχθης, οι «Γκουρού» του ΠΥΣΔΕ και ο «άφωνος» Δ/ντής Β/θμιας Γ΄Αθήνας

Είναι πλέον κοινά παραδεκτό ότι το εκπαιδευτικό σύστημα έχει, -κατά τη αεροπορική ορολογία-, «τεθεί στον αυτόματο πιλότο». Και δεν μιλάμε βέβαια για ευθύνες του μυστακοφόρου πρώην πανεπιστημιακού Υπουργού Παιδείας, τον κο Κ. Γαβρόγλου, αφού σύμφωνα με όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ο άνθρωπος προσπαθεί εργαζόμενος αόκνως να υλοποιήσει το όραμά του, ή μήπως το όραμα του ΣΥΡΙΖΑ, για την Παιδεία. Το πόσο σκληρά εργάζεται φαίνεται και από την κατάσταση του γραφείου του, όπως αποτυπώθηκε τον δημοσιογραφικό φακό, καθώς και από την συχνότητα των ανακοινώσεών του, γραπτών και κυρίως δια ζώσης. Είναι δε τέτοια η δραστηριότητά του, στον τομέα που φαίνεται ότι αγαπά πάρα πολύ, που για την ηλικία του, -με όλο τον σεβασμό-, φαντάζει βιονικός.

Βέβαια, θα πρέπει να ομολογήσουμε και να κάνουμε γνωστό  στους αναγνώστες για την δίκαια αποτίμηση του καθενός, ότι ο κος Υπουργός περιστοιχίζεται από «άξιους» συνεργάτες, οι οποίοι, ακολουθώντας τον εργασιακό ρυθμό του εργάζονται αόκνως για την επίτευξη των στόχων που ο ίδιος θέτει. Αποδείχθηκαν δε τόσο ικανοί και «παραγωγικοί», που ο κος Υπουργός, τους διατήρησε κοντά του, μετά την αποχώρησή τους από τις θέσεις ευθύνης που κατείχαν, ως «άμισθους» συμβούλους του.

Και μην νομίσει κάποιος ότι ασχολούνται με τα ταπεινά θέμα της καθημερινότητας που απασχολούν τον μεγαλύτερο εργοδότη, -δημόσιο ή ιδιώτη-, της Ελλάδας, το Υπουργείο του κου Γαβρόγλου. Οι άνθρωποι, δηλαδή οι πάσης φύσεως ικανότατοι συνεργάτες του κου Υπουργού, -και πιστέψτε την στήλη ότι είναι πάρα πολλοί-, ατενίζουν σε καθημερινή βάση το μέλλον, σχεδιάζοντας την νέα μορφή των πραγμάτων, με βάση το «όραμα» που καθημερινώς δια των δημοσίων δηλώσεών του, ο κατά τα άλλα σιωπηλός λαλίστατος κος Γαβρόγλου εκφράζει. Αυτό είναι και το καθήκον τους και γι’ αυτό τους επέλεξε, -άραγε αυτός ή το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-, για την θέση που αυτοί καταλαμβάνουν στη πυραμίδα διοίκησης του Παιδείας.

  • Η τεράστιες απώλειες του εκπαιδευτικού συστήματος…

Βέβαια, το Υπουργείο και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας συνολικά, είχε την ατυχία να αποχωρήσει από την θέση του ο πεφωτισμένος ειδικός σε θέματα Επαγγελματικής, πρώην αρχισυνδικαλιστής και δεξί χέρι πρώην πλέον υφυπουργού, -του επονομαζόμενου και ιδρυτή ΣΔΕ-, αμέσως με την αποχώρηση του τελευταίου από την υπουργική καρέκλα, αλλά θα πρέπει να ενημερώσουμε τους αναγνώστες ότι το ευτυχές για όλους, ειδικά για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, είναι ότι παραμένει ενεργός στα του υπουργείου, όντας μέλος σε μερικές Επιτροπές, απ’ αυτές που ο κος Υπουργός έχει συγκροτήσει για το μέλλον του εκπαιδευτικού  συστήματος. Το αν γύρισε στα μάχιμα εκπαιδευτικά καθήκοντά του, μην ρωτάτε η στήλη δεν έχει απαντήσεις, αν και συνήθως οραματικές προσωπικότητες αυτού του μεγέθους, συνήθως δεν χαραμίζονται σε τόσο ταπεινά καθήκοντα… αλλά σε άλλα ποιο σημαντικά και σπουδαία για την μεταλαμπάδευση της συσσωρευμένης σοφίας του, όπως ο μέχρι πρότινος Διευθυντής Επαγγελματικής που ναι μεν συνταξιοδοτήθηκε και βγήκε από την μία πόρτα, από την άλλη μπήκε ως «άμισθος» σύμβουλος του Υπουργού.

  • Η καθημερινότητα του Υπουργείου Παιδείας και οι συνεργάτες του κου Υπουργού…

Προαναφέραμε ότι οι συνεργάτες του κου Υπουργού Παιδείας, δεν ασχολούνται με τα απλά πράγματα της καθημερινότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, αφού το έργο τους, είναι όπως προείπαμε οραματικό και κατά κάποιο τρόπο υπερβατικό… Με απλά και κατανοητά σε όλους λόγια δεν ασχολούνται:

  • με  το «όργιο δικαιοσύνης», αξιοκρατίας, ισονομίας και δίκαιας αποτίμησης προσόντων, στις διαδικασίες επιλογής προσώπων για την στελέχωση του ΙΕΠ. Πιθανόν αυτό να συνέβη για να μην αποδώσουν επαίνους στην ομάδα που τις έκανε, αφού αυτό θα τους έδινε πρόσθετα προσόντα,
  • με το όργιο αυθαίρετων αποσπάσεων, χωρίς την κατά νόμο υποχρεωτική επίσημη δημοσίευση στο Διαύγεια και την αλλαγή, δια ερμηνείας  των όρων επιλογής στελεχών του ΙΕΠ, μετά την κατάθεση των αιτήσεων των ενδιαφερόμενων, με αποτέλεσμα οι αποσπασθέντες σ’ αυτό να αποκτήσουν εν μία νυκτί  το προβάδισμα για τις πολύ καλά αμειβόμενες θέσεις των στελεχών ΙΕΠ, όπως και τελικά έγινε…
  • με την κατ’ εξαίρεση λειτουργία ολιγομελών τμημάτων και ειδικότερα αυτού σε εσπερινά ΓΕΛ πόλεων της περιφέρειας Θεσσαλονίκης, αλλά και της Θεσσαλίας, με τρείς αλλά και ένα μαθητή, που μάλιστα σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες είναι και στρατιώτες σε άλλη πόλη από την έδρα των σχολείων… ή μήπως ασχολήθηκαν…
  • με την με την κατ’ εξαίρεση λειτουργία ολιγομελών τμημάτων Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑΛ, ιδιαίτερα στην πολύπαθη Δυτική Αθήνα, που βλέπει τα σχολεία της να καταρρέουν, για πολλούς και διαφόρους λόγους.

Ίσως, γιατί είναι οι πεφωτισμένοι εισηγητές γι’ αυτές τις υπουργικές δράσεις, ίσως γιατί δεν πρόκαμαν να μελετήσουν τα στοιχεία και άφησαν τα πράγματα να εξελιχθούν, όπως εξελίχθηκαν, ίσως όμως να το έπραξαν για το καλό της εκπαίδευσης, δηλαδή των εκπαιδευτικών που ναι μεν δεν έχουν ωράριο, αλλά παρέμειναν στην θέση τους και των προϊσταμένων που ορίσθηκαν λόγω του αυξημένου πλήθους τμημάτων και μαθητών. Πιθανόν βέβαια να μην ισχύει τίποτα απ’ αυτά, ποιος μπορεί να ξέρει;

  • Οι «Γκουρού» της Επαγγελματικής:

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η διοικητική ποδηγέτηση της Επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Β/θμια Γ΄Αθήνας, περνά και ορίζεται μέσα από τις εμπειρίες, τις «γνώσεις» και τη σοφία, συγκεκριμένου διοικητικού και όχι μόνο στελέχους της. Αποτέλεσε μέλος της ομάδας εκπαιδευτικών και διοικητικών στελεχών πολιτικά και συνδικαλιστικά προσκείμενων στο πάλαι ποτέ πανίσχυρο ΠΑΣΟΚ, που έχοντας δημιουργήσει συνεκτικούς δεσμούς, φρόντιζε και μερικώς συνεχίζει να «φροντίζει» τα του οίκου της.

Στις εποχές μάλιστα της πλασματικής, όπως αποδείχθηκε με τα μνημόνια, «ευωχίας» που περνούσε η χώρα, τα μέλη της κατάφεραν «αγωνιζόμενα πάντα» για το καλό και τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών όχι μόνο να κατέχουν όλες τις θέσεις ευθύνης στην Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας, αλλά να φροντίζουν τον κύκλο των θαυμαστών και συντρόφων τους, κυρίως, όμως τον εαυτό τους, διατηρώντας τις θέσεις τους και μοιράζοντας πραγματικές ή και «πλασματικές» καλά αμειβόμενες ώρες «υπεραπασχόλησης».

Είναι γνωστό ότι σ’ αυτόν τον κόσμο που ζούμε, τίποτα δεν μένει κρυφό και όλα αργά ή γρήγορα βγαίνουν στον ήλιο και την κοινή θέα.  Δεν θα αναφερθούμε σε πολλά, αφού τα περισσότερα είναι πλέον «ιστορία» και αρκετά πειθαρχικού και ποινικού ενδιαφέροντος έχουν πλέον παραγραφεί κατά το ελληνικό δικαιϊκό σύστημα. Απλώς θα αναφερθούμε στην λεγόμενη «καλά αμειβόμενη υπεραπασχόληση», ορισμένων απ’ αυτούς, προς απλή γνώση της πλέμπας των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα στελέχη, όχι όλα, από την συγκεκριμένη κλειστή και πολύ συνεκτική ομάδα εξουσίας είχαν αναπτύξει την «μηχανή» της πολύ καλά αμειβόμενης υπεραπασχόλησης ή υπερωριακής διδασκαλίας». Θα πει κάποιος ότι εκείνη την εποχή που τα σχολεία ξεχείλιζαν από μαθητές, αυτό ήταν κάτι κοινό και ωφελούμενοι ήταν όλοι οι εκπαιδευτικοί που εκδήλωναν ενδιαφέρον. Πράγματι έτσι ήταν, αλλά πάντοτε υπάρχουν αυτοί που είναι ποιο ίσοι από τους υπόλοιπους.

Έτσι και τα συγκεκριμένα πολιτικά ομογάλακτα «paidia», κι ας μην αναφερθούμε στα ευρωπαϊκά προγράμματα και στις διάφορες αμειβόμενες επιτροπές στα οποία και στις οποίες ήταν πάντα μέσα και πρώτη μούρη. Αναφερόμαστε στις διδακτικές υπερωρίες, που για όλους ήταν 5 κατά μέγιστο εβδομαδιαίως και έως 10 κατ’ εξαίρεση μετά από ειδική έγκριση, για την συγκεκριμένη όμως ομάδα ήταν κατ’ ελάχιστο 20 και συνολικά 80 μηνιαίως.

Για να μην προκαλούν δε το κοινό εκπαιδευτικό αίσθημα, εάν γίνονταν αντιληπτοί, αυτές τις υπερωριακές διδακτικές ώρες τις λάμβαναν σε διαφορετικά σχολεία απ’ αυτά που υπηρετούσαν. Και επειδή η φυσική αντοχή τους ήταν πεπερασμένη, για να μπορούν να τα βγάλουν πέρα, -άσε που παρουσιάζονταν και έκτακτες υπηρεσιακές υποχρεώσεις που επέβαλαν την απουσία τους-, συνήθως ορίζονταν ως δεύτεροι στο μάθημα και Τμήμα στο οποίο είχαν την υπεραπασχόληση.

Για όποιον αμφιβάλει, ας αναζητήσει τα στοιχεία τόσο στις αποφάσεις του οικείου ΠΥΣΔΕ, όσο και στις οικονομικές καταστάσεις πρόσθετων αμοιβών απασχόλησης του Υπουργείου Παιδείας, των ΙΕΚ, της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και των υπηρεσιών Διαχείρισης των 2ου & 3ου ΚΠΣ και ΕΣΠΑ, Π.Ι., ΙΕΠ, κλπ.

Ένας απ’ αυτούς είναι και ο αναφερόμενος στον τίτλο της ενότητας «ΓΚΟΥΡΟΥ» της Επαγγελματικής. Μέχρι σήμερα έχει επιδείξει και συνεχίζει να το κάνει, πολύ χαμηλό και μη διεκδικητικό προφίλ, πέρα από την θέση του Διευθυντή σχολικής μονάδας που κατέχει εδώ και «δεκαετίες» και τις ώρες καλά αμειβόμενης υπεραπασχόλησης που λάμβανε μέχρι πρότινος.

Υποτίθεται, γιατί αυτό έχει καταφέρει να περάσει, ότι είναι ο απόλυτα ειδικός  στα εκπαιδευτικά, νομικά και διοικητικά θέματα της Επαγγελματικής, με αποτέλεσμα όλοι, επίσημα και ανεπίσημα να προστρέχουν στις «υποτιθέμενες γνώσεις» του και να επιζητούν τις συμβουλές του. στην πράξη, όμως, με αυτή την εικόνα που καλλιέργησε και κατάφερε να κάνει δεκτή, φροντίζει τα του οίκου του και μόνο, χωρίς να διανοείται κανείς να κάνει ή να προκαλέσει έλεγχο των πεπραγμένων του στο σχολείο στο οποίο μέχρι τώρα είναι εσαεί Διευθυντής.

Δεν θα αναφέρουμε τίποτα άλλο προς το παρόν για το συγκεκριμένο στέλεχος εκπαιδευτικής διοίκησης, πέραν από το εργάζεται παραγωγικά με ζήλο και πολύ μεθοδικά, για την δημιουργία των προϋποθέσεων μεταπήδησής του στην θέση Διευθυντού του νέου Σχολείου που έχει στοχοποιήσει, -την υπάρχουσα αν και το επιθυμεί σφόδρα, δεν μπορεί να την διεκδικήσει πλέον λόγω των περιορισμών του νόμου-, όταν ξεκινήσουν οι διαδικασίες την άνοιξη του 2020. Σε κάθε περίπτωση και σε ότι τον αφορά ισχύει το αρχαιοελληνικό «Φοβού τους Δαναούς και δώρα Φέροντες».

Ας πάμε, όμως στο σήμερα. Σκοπός, όμως, του παρόντος σημειώματος, δεν είναι να περιγράψει συνολικά τα κατά την άποψη της στήλης, πεπραγμένα της εκπαίδευσης στην εποχή Γαβρόγλου. Λίγο ή πολύ όλοι οι εκπαιδευτικοί τα γνωρίζουν, μερικοί μάλιστα τα αισθάνονται σαν πληγές στο σώμα και την ψυχή τους, αφού η επαγγελματική καθημερινότητά τους βαίνει διαρκώς επιδεινούμενη

Αυτό που είναι το θέμα  που σήμερα καταγράφεται, είναι εν αρχή η κατάσταση που επικρατεί στην Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Γ΄Αθήνας, δηλαδή η Διεύθυνση που έχει την αρμοδιότητά της τα σχολεία της Β/θμιας στους Δήμους Αγίας Βαρβάρας, Αιγάλεω, Χαϊδαρίου, Περιστερίου, Ιλίου, Πετρούπολης και Αγίων Αναργύρων-Καματερού.

Διοικείται από έναν «άφωνο» Διευθυντή, που λειτουργεί διεκπεραιωτικά, χωρίς σύμφωνα με πληροφορίες να δεσμεύεται σε θέματα ευθύνης, ενώ πληθαίνουν τα παράπονα Διευθυντών και εκπαιδευτικών ότι είναι πολύ δύσκολη έως αδύνατη μία συνάντηση μαζί του, ακόμη και για αυστηρώς υπηρεσιακά θέματα, πέραν των ομαδικών συγκεντρώσεων που συνήθως γίνονται  για την «διαφώτιση» Διευθυντών στις κατά καιρούς εγκυκλίους του Υπουργείου, με τελευταία, αυτή που αφορούσε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και τις «σοφίες» που εξέπεμψαν  οι «ανευθυνοϋπεύθυνοι», όπως παρουσιάσθηκαν του νέου Θεσμού των ΚΕΣΥ.

Σαν μία μικρή και αρχική αναφορά για την συγκεκριμένη Διεύθυνση Εκπαίδευσης έχουμε να σημειώσουμε τα εξής:

  • Μεταφορά Διεύθυνσης από ενοικιαζόμενο κτίριο (Αιγάλεω) σε νέο (Περιστέρι)  πρώην έδρα σχολικής μονάδας:

Παρότι η απόφαση για την μετεγκατάσταση στο νέο κτίριο της Διεύθυνσης έχει εκδοθεί εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο, αυτή πρόκειται να γίνει τον επόμενο μήνα, με αποτέλεσμα ενώ υπήρχε έτοιμο δημόσιο κτίριο να πληρώνεται το ενοίκιο των 400.000 ευρώ στο παλιό ενοικιαζόμενο. Στις σωστές πολιτείες αυτό λέγεται απιστία περί την υπηρεσία.

  • Ολιγομελή κατ’ εξαίρεση τμήματα σχολείων (Εσπερινά ΓΕΛ και Ημερήσια και Εσπερινά ΕΠΑΛ):

Παρότι οι αποφάσεις λειτουργίας τους είναι αρμοδιότητα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής και του Υπουργού Παιδείας, οι προτάσεις έγιναν από τον Διευθυντή Β/θμιας. Μία επικρατούσα άποψη, είναι ότι καλώς έπραξε, αφού και οι μαθητές δεν αναγκάζονται να μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις και οι εκπαιδευτικοί διατήρησαν το εργασιακό αντικείμενό τους στο σχολείο που υπηρετούν. Αυτό, όμως που δεν έπραξαν οι υπηρεσίες  της Διεύθυνσης, είναι ο έλεγχος των πραγματικών μαθητών και των μαθητών μαϊμού, με αποτέλεσμα ο πραγματικός αριθμός τους να είναι μικρότερος από τον δηλωθέντα και τελικά φαινομενικό.

  • Ορισμός υποδιευθυντών σχολείων και Τομεαρχών ΕΚ:

Ουδέποτε έγινε εξακρίβωση των πραγματικών στοιχείων για τον ορισμό τους, ειδικότερα για τους δεύτερους που ορίζονται σύμφωνα και ανάλογα με τα απασχολούμενα εκπαιδευτικά εργαστήρια σε συνδυασμό πάντα με τον αριθμό μαθητών. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ορισμένα ΕΚ, ορίσθηκαν όχι ένας αλλά δύο Τομεάρχες ανά Τομέα, με βάση τον εικονικό υπολογισμό ταυτόχρονης λειτουργίας διπλών εκπαιδευτικών εργαστηρίων για το ίδιο Τμήμα και μάλιστα ολιγομελή. Με απλά λόγια υπολογίσθηκε η λειτουργία δύο εργαστηρίων σε πλήρες ημερήσιο ωράριο για Τμήματα μαθητών που δεν ξεπερνούν τους δέκα-δώδεκα σε φαινομενικό αριθμό και σε λιγότερους σε πραγματικό. Αν αυτό δεν λέγεται διασπάθιση δημοσίου χρήματος και απιστία, ας το κάνει τον χαρακτηρισμό ο εκτελών χρέη άτυπου νομικού συμβούλου στην Διεύθυνση.

  • Χαρακτηρισμός «μη παρακολουθούντων» μαθητών και ανακατανομή διοικητικών εκπαιδευτικών θέσεων:

Κατά το προηγούμενο σχολικό έτος (2017-18), η Διεύθυνση Β/θμιας Γ΄Αθήνας υπήρξε η μοναδική Διεύθυνση σε πανελλαδικό επίπεδο, που αποφάσισε ότι μετά τον χαρακτηρισμό μαθητών ως μη παρακολουθούντων», επιβάλλονταν η αναδιάρθρωση των θέσεων διοίκησης των σχολείων (υποδιευθυντών, Τομεαρχών ΕΚ, κλπ), λόγω της μείωσης του αριθμού των ενεργών μαθητών των σχολικών μονάδων και των τμημάτων, πρακτική που εφάρμοσε και επέβαλε σε όλα τα σχολεία αρμοδιότητας της Διεύθυνσης. Αν και η μόνη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης πανελλαδικώς που το έπραξε, ορθώς το έπραξε, εφαρμόζοντας τον νόμο.

Κατά το τρέχον, όμως, σχολικό έτος, επικρατούν στην συγκεκριμένη Διεύθυνση Β/θμιας (Γ΄Αθήνας), άλλα μέτρα και σταθμά στο συγκεκριμένο θέμα της μείωσης του μαθητικού δυναμικού στις σχολικές μονάδες και ειδικότερα στα ΕΠΑΛ και ΕΚ. Παρότι η μείωση των ενεργών μαθητών, έχει φέρει τον αριθμό τους ανά Τμήμα και Τάξη σε όρια που χαρακτηρίζονται με ασφάλεια ως «ολιγομελή», γεγονός που επιβάλει υποχρεωτικά τον επαναπροσδιορισμό του αριθμού των θέσεων εκπαιδευτικών ανά τάξη και μάθημα (δεύτεροι εκπαιδευτικοί ανά μάθημα στο ίδιο Τμήμα) και των θέσεων Διοίκησης (υποδιευθυντών σχολείων και Τομεαρχών ΕΚ), η Διεύθυνση και το οικείο ΠΥΣΔΕ τηρούν «άκρα του τάφου σιωπή» για όλα αυτά.

Κι όλα αυτά γιατί, οι υπηρεσίες της Διεύθυνσης που έχουν την ευθύνη και το καθήκον να προχωρήσουν στον έλεγχο των σχετικών στοιχείων του υπάρχοντος από την 1η Φεβρουαρίου μαθητικού δυναμικού, δεν έχουν προχωρήσει γι άγνωστους λόγους στην αποτίμηση και επιμέτρησή του, με αποτέλεσμα να παρατηρείται το φαινόμενο α) να υπάρχουν δύο διδάσκοντες ανά μάθημα, διδακτική ώρα και Τμήμα Τάξης που ο αριθμός των μαθητών του δεν ξεπερνά τους 8-10 και σε κάθε περίπτωση το όριο των 12 και β) να διατηρούνται στην θέση τους Υποδιευθυντές και Τομεάρχες, παρότι ο ενεργός αριθμός μαθητών, αλλά και Τμημάτων τάξεων έχει μειωθεί κάτω από το προβλεπόμενο όριο που ορίζει ο νόμος.

Αν αυτό δεν ονομάζεται και ορίζεται ως «διασπάθιση δημοσίου χρήματος και απιστία περι την υπηρεσία», αδικήματα που διαπράττονται από τις υπηρεσίες της Διεύθυνσης, το οικείο ΠΥΣΔΕ και τον κατά νόμο Προϊστάμενο τους που έχει και την απόλυτη ευθύνη, ας απαντήσουν οι ίδιοι και η στήλη θα το δημοσιοποιήσει άμεσα.

Το ερώτημα, βέβαια που τίθεται είναι το εξής: «Γιατί η Διεύθυνση Β/θμιας Εκαπίδευσης Γ΄Αθήνας, δεν ακολούθησε και εφάρμοσε κατά το τρέχον σχολικό έτος (2018-19), ότι εφάρμοσε το προηγούμενο (2017-18). Ποιοι είναι οι λόγοι και ποιοι είναι οι «θιγόμενοι» που ωφελούνται από την  «αδράνεια» της στον συγκεκριμένο Τομέα;»

Η στήλη γνωρίζει τις απαντήσεις και διαθέτει στοιχεία για όλα αυτά και την μεροληπτική κατά μία άποψη συμπεριφορά της Διοίκησης της Διεύθυνσης Β/θμιας Αθήνας και σε κάθε περίπτωση διαφορετικής για τα δύο τελευταία σχολικά έτη, στο θέμα των «μη παρακολουθούντων μαθητών» και τις υποχρεωτικής «ρύθμισης» των θέσεων εκπαιδευτικής διοίκησης, όπως επίσης και ποιοι είναι οι «ωφελούμενοι», απ’ αυτή την διοικητική συμπεριφορά της.

Προς το παρόν δεν θα προχωρήσει στην δημοσιοποίησή τους, αλλά θα θέσει στην Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Γ΄Αθήνας, ερωτήματα που χρήζουν απάντησης, με την υπόμνηση ότι η διασπάθιση δημοσίου χρήματος και η απιστία περί την υπηρεσία, αποτελούν βαρύτατα πειθαρχικά και ποινικά αδικήματα για τους διαπράττοντες, ανεξάρτητα αν αυτά γίνονται είτε από άγνοια, είτε από αμέλεια, είτε συνειδητά.

Τα ερωτήματα

  • Αληθεύει ή όχι ότι υπήρξε ανάθεση μαθημάτων σε υπεράριθμους εκπαιδευτικούς χωρίς αυτές να έχουν εγκριθεί από τον οικείο σύλλογο διδασκόντων;
  • Αληθεύει ή όχι ότι υπήρξαν και συνυπολογίσθηκαν για την τοποθέτηση δύο εκπαιδευτικών ανά Τμήμα τάξης, πλασματικές ή μάλλον εικονικές εγγραφές μαθητών;
  • Αληθεύει ή όχι ότι σε σχολική μονάδα δεν γίνονται ημερήσιες ή έστω εβδομαδιαίες καταχωρήσεις απουσιών μαθητών στο σύστημα My School, αλλά στο τέλος του Τετραμήνου με αποτέλεσμα να λειτουργούν σ’ αυτό Τάξεις και Τμήματα με εικονικούς μαθητές, με ότι αυτό συνεπάγεται στην απασχόληση εκπαιδευτικών και τον ορισμό στελεχών διοίκησης;
  • Αληθεύει ή όχι ότι λειτουργούν Τάξεις και Τμήματα σε σχολικές μονάδες με μέγιστο αριθμό παρακολουθούντων μαθητών που δεν υπερβαίνει τους 4;
  • Αληθεύει ή όχι ότι ορίσθηκαν Υποδιευθυντές και Τομεάρχες με βάση πλασματικούς και ανύπαρκτους αριθμούς Τμημάτων και λειτουργούντων εκπαιδευτικών εργαστηρίων;
  • Αληθεύει ή όχι ότι υπήρξε ορισμός Τομεαρχών, υπεραρίθμων εκπαιδευτικών που κατά νόμο δεν μπορούσε να γίνουν;
  • Αληθεύει ή όχι μετά τον χαρακτηρισμό και καθορισμό των «μη παρακολουθούντων μαθητών», διευθυντές σχολικών μονάδων δεν ενημέρωσαν την Διεύθυνση Β/θμιας, για τους πραγματικά εναπομείναντες ενεργούς μαθητές, προκειμένου να διατηρήσουν Υποδιευθυντές και Τομεάρχες, η θέση των οποίων πρέπει να καταργηθεί με βάση τα νεά στοιχεία, σύμφωνα με τον νόμο;
  • Αληθεύει ή όχι ότι έχει εγκριθεί και υπάρξει ανάθεση υπερωριακής απασχόλησης εκπαιδευτικού, αντί της υποχρεωτικής ανάθεσης συμπλήρωσης του διδακτικού ωραρίου του, κατά τα οριζόμενα από το νόμο, παρότι αυτός δεν κάλυπτε το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριό του;
  • Αληθεύει ή όχι ότι στο πρόσφατο παρελθόν υπήρχε  ανάθεση υπερωριακής διδακτικής απασχόλησης, είκοσι (20) διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως, διοικητικών και εκπαιδευτικών στελεχών,  με τυπική ή σιωπηλή έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Διεύθυνσης;
  • Αληθεύει ή όχι ότι έχουν υποβληθεί στην Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Γ΄Αθήνας και του οικείου ΠΥΣΔΕ, δικαστικά έγγραφα (εξώδικα) και δικαστική προσφυγή εναντίον της για μη εφαρμογή των νόμων στον χαρακτηρισμό των εκπαιδευτικών κατά το προηγούμενο εκπαιδευτικό έτος;
  • Αληθεύει ή όχι ότι οι ιθύνοντες του ΚΕΣΥ, του νέου θεσμού που αντικατέστησε το ΚΕΔΔΥ, σύστησαν στους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, την σύναψη «ΣΥΜΒΟΛΑΙΩΝ» μεταξύ σχολείου και μαθητών που παρουσιάζουν έντονα προβλήματα μαθησιακών δυσκολιών, αντί της παραπομπής τους στις δομές του θεσμού για αξιολόγηση και γνωμάτευση;
  • Αληθεύει ή όχι ότι  οι ιθύνοντες του ΚΕΣΥ, του νέου θεσμού που αντικατέστησε το ΚΕΔΔΥ, δήλωσαν στους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, ότι αρμόδιες για την κατ’ αρχή γνωμάτευση των μαθησιακών δυσκολιών των μαθητών (αυτών που την παρουσιάζουν) είναι όχι οι ειδικοί της δομής, αλλά οι επιτροπές εκπαιδευτικών που θα πρέπει να συγκροτηθούν σε κάθε σχολική μονάδα;
  • Αληθεύει ή όχι ότι υπήρξαν σε σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Γ’ Αθήνας στις οποίες υπήρξαν καταλήψεις μεγαλύτερες των 4-5 εβδομάδων, με την αναπλήρωση των μαθημάτων για αυτό το «χαμένο» χρονικό διάστημα  να ορίζεται στις 5 ημέρες κατά μέγιστο;
  • Αληθεύει ή όχι ότι υπάρχουν περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δηλώνουν και έχουν καταγράψει στα επίσημα έντυπα των σχολικών μονάδων τους ότι έχουν καλύψει το 50-70% της διδακτέας ύλης του μαθήματός τους  σε χρόνο 7-12 διδακτικών ωρών;
  • Αληθεύει ή όχι ότι εγκρίθηκε και προτείνεται η ίδρυση Τομέα Ειδικοτήτων σε σχολική μονάδα, παρότι σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, στο συγκεκριμένο σχολείο λειτουργεί μόνο ένα τμήμα ειδικότητας του ζητούμενου Τομέα και μάλιστα ολιγομελές μετά απ’ κατ’ εξαίρεση έγκριση, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και σε άλλη σχολική μονάδα ο ίδιος τομέας που κι αυτός λειτουργεί με κατ’ εξαίρεση εγκριθέντα ολιγομελή τμήματα και με το σημαντικό στοιχείο ότι στην συγκεκριμένη σχολική μονάδα υπάρχει μόνο ένας εκπαιδευτικός σχετικής ειδικότητας που εδώ και μία δεκαετία τουλάχιστον κρίνεται κατ’ έτος υπεράριθμος;

Αυτά προς το παρόν. Η στήλη θα περιμένει τις απαντήσεις της Διεύθυνσης Β/θμιας Γ΄Αθήνας, αν αυτές δοθούν βέβαια, στο αμέσως επόμενο διάστημα και θα επανέλθει για όλα τα ερωτήματα που διατυπώνει με στοιχεία και πραγματικές απαντήσεις.

Σε αναμονή λοιπόν των απαντήσεων. Σε κάθε περίπτωση, κανείς δεν πρέπει να ξεχνά ότι  ο νόμος είναι νόμος και όταν έλθει το πλήρωμα του χρόνου κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει απ’ αυτόν, έστω κι αν ισχυρισθεί και επικαλεσθεί αγαθές προθέσεις… Το δημόσιο χρήμα, είναι χρήμα… των φορολογούμενων…

———————

Υ.Γ.: Η αναφορά στα πειθαρχικά και ποινικά αδικήματα «της διασπάθισης δημοσίου χρήματος και της απιστίας στο δημόσιο» στοιχειοθετείται στα εξής:  Η μη προσαρμογή  της διδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών και ο ορισμός και διατήρηση των διοικητικών στελεχών (Υποδιευθυντών και Τομεαρχών) στις σχολικές μονάδες, με στοιχεία και δεδομένα που κατά νόμο δεν το επιτρέπουν, έχει σαν συνέπεια αφενός την πλασματική απασχόληση τους, την μείωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου τους και την απολαβή επιδομάτων ευθύνης που δεν δικαιούνται και λαμβάνουν παρανόμως και αφετέρου την υποχρεωτική πρόσληψη νέων εκπαιδευτικών  για την κάλυψη ανύπαρκτων ουσιαστικά αναγκών.

Σ’ αυτά πρέπει να προστεθεί και «η παράβαση καθήκοντος», αφού όποιος έχει την αρμοδιότητα και το καθήκον να εφαρμόζει τους νόμους της Πολιτείας και δεν το πράττει, το διαπράττει.

Την απόλυτη ευθύνη για αυτά, έχουν κατά σειρά α) οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων που δίνουν «πλασματικά στοιχεία», β) οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΠΥΣΔΕ που τα δέχονται και δεν προχωρούν σε έλεγχο πιστοποίησης και διακρίβωσής τους και γ) ο έχων τη συνολική διοικητική ευθύνη Διευθυντής Εκπαίδευσης.

Κακός Λύκος

Sporgilos.com

Μοιραστείτε το:
Tagged